Sunday, May 04, 2008

Updated Prayer for the State of Israel (60th birthday edition)

Finally.

Despite having been annoyed at many of Uri Orbach's columns lately, I fully endorse the latest "nusach" of the prayer for the welfare of the State of Israel. (Translated here)

אבינו שבשמים צור ישראל וגואלו, ברך את מדינת ישראל ראשית צמיחת גאולתנו. הגן עליה משריה, ראשיה ויועציה, מקבלניה, מסוחריה, מכוכבניה, מקבצניה, מעיתונאיה, מפקידיה וממאכעריה, ושלח אורך ואמיתך לכל מדינאיה ורבניה, שופטיה ומלומדיה ותקנם בעצה טובה מלפניך.

חזק את ידי מגיני ארץ קודשנו והנחילם ישועה מהראש הקטן, ומהנרגנות ומההשתמטות ומהסרבנות, והצילם מפקודות לא חוקיות בעליל ומפקודות חוקיות לא בעליל, ותן בלבם מסירות ואחריות ודבקות, ועטרת ניצחון תעטרם.

הצל את עמך בני ישראל מכל קטנוניות ובכיינות ומשביעות רצון מוגזמת ומטיפשות ומאטימות, ומכל פגע רע וטעם רע ולשון הרע ושנאת חינם. הגן על מדינת ישראל מפני אלו הקמים עליה מבחוץ ומפני אלו הקמים עליה מבפנים, ושמור עליה מחולביה, ממנצליה וממשמיציה. ואת אחינו כל בית ישראל פקוד נא בכל מפלגותיהם ועדותיהם ודעותיהם, וברכם בהבנה כי מדינת ישראל היא אברת חסדך, אורך וישועתך, ושלח אל מדינת ישראל את אהבתם וכבודם, יראתם ודאגתם של תושביה וברכם במעשה ידיה.

אבינו שבשמיים, מנע עקירה מנחלתך ושנאת חינם מבניך, ותן תבונה לשמאלניך ואחריות למתנחליך (ובמקצת בתי כנסיות נהגו בנוסח הפוך), וכבוד ואחווה והתחשבות והבנה בין כל מאמיניך וכופריך ככתוב: אם יהיה נידחך בקצה השמים משם יקבצך ה' אלוקיך ומשם יקחך.

והופע בהדר גאון עוזך על כל יושבי תבל ארצך ויאמר כל אשר נשמה באפו: איזו מדינה, איזו מדינה, איזו מדינה, מיוחדת במינה, אמן סלה.

ומוסיפין ביום העצמאות השישים נוסח משולב זה:

מי שברך אמותינו הקדושות והטהורות שרה רבקה רחל ולאה, הוא יברך את החולה מדינת ישראל בת העם היהודי בעבור שכל היהודים מתפללים בעבורה ויתנו שישים שקלים לבית הכנסת. בשכר זה הקדוש ברוך הוא יימלא רחמים עליה להחלימה ולהחזיקה ולהחיותה וישלח לה מהרה רפואה שלמה בתש"ח איבריה ובתשס"ח גידיה בתוך שאר חולי ישראל, רפואת הנפש ורפואת הגוף, יום עצמאות הוא מלזעוק ורפואה קרובה לבוא השתא בעגלא ובזמן קריב ונאמר אמן.

ולאחר התפילה נהגו ישראל לומר משנה זו ביום העצמאות (מסכת קיטורים):
כל שלא אמר אחד משלושה משפטים אלו בערב יום העצמאות לא יצא ידי חובתו:
תאמין לי, כולם מושחתים; תאמין לי, זאת לא המדינה שחלמנו עליה; ותאמין לי, אין בשביל מי להצביע. וחכמים אומרים: יצא ידי חובתו, אבל יצא פראייר
.


Wherever I am, my blog turns towards Eretz Yisrael טובה הארץ מאד מאד

3 comments:

Special Ed said...

wanna translate it?

Anonymous said...

funny, yet sad...

Anonymous said...

What about independence day?

Do you say Al HaNissim? Hallel? Shofar?

Search the Muqata

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails